Konyalı Turizmciler “Konya Turizminin Markalaşması” Panelinde Buluştu
Konya Turizm Topluluğu tarafından organize edilen "Konya Turizminin Markalaşması" paneli, Konya'da turizm sektöründe faaliyet gösteren Turizm paydaşlarının katılımı ile Hilton Gaden İnn Otel'de gerçekleştirildi.
Turizm sektörü içerisindeki otelciler, acentacılar, profesyonel turist rehberleri turizm akademisyenleri, yeme içme tesisleri ve daha birçok turizm meslek kolundan oluşan topluluk üyelerinin katılımı ile gerçekleştirilen panelde "Konya Turizminin Markalaşması" panelistler tarafından enine boyuna anlatıldı.
Moderatörlüğü, Konya Turizmciler Topluluğu Başkanı İbrahim Mayda üstlenirken, Panelistler, Konya Türsab Başkanı Özdal Karahan, Hilton Garden lnn Konya Genel Müdürü İlhan Bilici, Bayır Diamond Hotel Genel Müdürü Mesut Güven, S.Ü Turizm Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Öğretim Üyesi Dr. Alaattin Başoda, Neü Turizm Fakültesi Öğrerim Üyesi Dr.Soner Arslan, TURİDER Başkanı Seda Kuşvuran oldu.
Panele Konya Turizm Topluluğu üyelerinin yanısıra, Konya Büyükşehir Belediyesi Turizm Şube Müdürü Coşkun Bilgi, Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık, Necmettin Erbakan Üniversitesi Turizm Fakültesi Turist Rehberliği Bölüm Başkanı Doc.Dr.Abdurrahman Dinç , Necmettin Erbakan Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölüm Başkanı Doc.Dr.Yasin Bilim'de katılımcı olarak iştirak etti, panel sonrası soru-cevap kısmında görüşlerini sundu.
Konya turizminin daha nitelikli ve marka bir hale gelebilmesi için şehirlerarası örneklemelerle ve çözüm önerilerinin anlatıldığı panelin kapanış konuşmasını yapan Konya Turizmciler Topluluğu Başkanı ve Kokartlı Profesyonel turist rehberi İbrahim Mayda şu ifadelere yer verdi; "Panelimizde özetle şunu söyledik; Şehir çok zengin bir şehir, tarihi ve kültürel değerlerin çeşitliliği bakımından Türkiye'de İstanbul'dan sonra en zengin ikinci vilayet konumunda. Konya denilince maalesef yanlış bir algı var, yetersiz bir algı var, tüm şehir sadece Hz. Mevlana'dan ve etli ekmekten ibaretmiş gibi bir algı var ama biz bunu hep beraber yıkabiliriz. Konya denince neolojik dönemin merkezi diyebiliriz. Mesela Şanlıurfa Dünya'nın ilk inanç merkezi ama Çatalhöyük Dünya'nın ilk yerleşim yeri, bu açıdan Konya'ya Medeniyetin merkezi dersek hadsizlik etmiş olmuyoruz. İnsanoğlu mağara kovuklarından eve hayatına geçtiği dönem burada. Ayrıca bir çok ilkin merkezi burada. İncil'de adı geçen bir şehirdir Konya, İkonyum kelimesinden türer, kutsal tasvir, kutsal betimleme manasında. Elçilerin şehri bölümünde Konya'yı sıkça görüyoruz ama Konya'nın İkonyum'unu henüz tanıtamıyoruz. Üçüncüsü burası bir Selçuklu Başkenti. Bakın 211 yıllık bir Selçuklu Başkentidir burası. Medreseler, Saraylar, Camiler. Konya gerçek bir Türk İslam Şehri, Konya gerçek bir bilim irfan merkezi, Mevlana Hazretlerini, Şems'i Rebriziyi, Şeyh Sadreddin Konevi ve daha bir çok ulemayı getirtmiş olan bir şehir. 13. Yüzyılın belki de İstanbul'u. Dördüncü ve son olarak da Mevlana Hazretleri ve Mevlevilikten bahsederiz. Bu dört değeri düşündüğümüz zaman Konya, Dünya'nın en büyük tarihi ve kültürel enstümanı ama bunu çalmasını bilen çok az sanatçı var" dedi.
Konya'da daha nitelikli bir turizm çevresi ve turizm profesyonelleri arası daha sağlıklı ve koordine bir iletişim hedefiyle topluluk olarak etkinliklerine devam edeceklerini de belirten Mayda, Panelistlere ve katılımcılara teşekkür etti.
Turizm sektörü içerisindeki otelciler, acentacılar, profesyonel turist rehberleri turizm akademisyenleri, yeme içme tesisleri ve daha birçok turizm meslek kolundan oluşan topluluk üyelerinin katılımı ile gerçekleştirilen panelde "Konya Turizminin Markalaşması" panelistler tarafından enine boyuna anlatıldı.
Moderatörlüğü, Konya Turizmciler Topluluğu Başkanı İbrahim Mayda üstlenirken, Panelistler, Konya Türsab Başkanı Özdal Karahan, Hilton Garden lnn Konya Genel Müdürü İlhan Bilici, Bayır Diamond Hotel Genel Müdürü Mesut Güven, S.Ü Turizm Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Öğretim Üyesi Dr. Alaattin Başoda, Neü Turizm Fakültesi Öğrerim Üyesi Dr.Soner Arslan, TURİDER Başkanı Seda Kuşvuran oldu.
Panele Konya Turizm Topluluğu üyelerinin yanısıra, Konya Büyükşehir Belediyesi Turizm Şube Müdürü Coşkun Bilgi, Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık, Necmettin Erbakan Üniversitesi Turizm Fakültesi Turist Rehberliği Bölüm Başkanı Doc.Dr.Abdurrahman Dinç , Necmettin Erbakan Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölüm Başkanı Doc.Dr.Yasin Bilim'de katılımcı olarak iştirak etti, panel sonrası soru-cevap kısmında görüşlerini sundu.
Konya turizminin daha nitelikli ve marka bir hale gelebilmesi için şehirlerarası örneklemelerle ve çözüm önerilerinin anlatıldığı panelin kapanış konuşmasını yapan Konya Turizmciler Topluluğu Başkanı ve Kokartlı Profesyonel turist rehberi İbrahim Mayda şu ifadelere yer verdi; "Panelimizde özetle şunu söyledik; Şehir çok zengin bir şehir, tarihi ve kültürel değerlerin çeşitliliği bakımından Türkiye'de İstanbul'dan sonra en zengin ikinci vilayet konumunda. Konya denilince maalesef yanlış bir algı var, yetersiz bir algı var, tüm şehir sadece Hz. Mevlana'dan ve etli ekmekten ibaretmiş gibi bir algı var ama biz bunu hep beraber yıkabiliriz. Konya denince neolojik dönemin merkezi diyebiliriz. Mesela Şanlıurfa Dünya'nın ilk inanç merkezi ama Çatalhöyük Dünya'nın ilk yerleşim yeri, bu açıdan Konya'ya Medeniyetin merkezi dersek hadsizlik etmiş olmuyoruz. İnsanoğlu mağara kovuklarından eve hayatına geçtiği dönem burada. Ayrıca bir çok ilkin merkezi burada. İncil'de adı geçen bir şehirdir Konya, İkonyum kelimesinden türer, kutsal tasvir, kutsal betimleme manasında. Elçilerin şehri bölümünde Konya'yı sıkça görüyoruz ama Konya'nın İkonyum'unu henüz tanıtamıyoruz. Üçüncüsü burası bir Selçuklu Başkenti. Bakın 211 yıllık bir Selçuklu Başkentidir burası. Medreseler, Saraylar, Camiler. Konya gerçek bir Türk İslam Şehri, Konya gerçek bir bilim irfan merkezi, Mevlana Hazretlerini, Şems'i Rebriziyi, Şeyh Sadreddin Konevi ve daha bir çok ulemayı getirtmiş olan bir şehir. 13. Yüzyılın belki de İstanbul'u. Dördüncü ve son olarak da Mevlana Hazretleri ve Mevlevilikten bahsederiz. Bu dört değeri düşündüğümüz zaman Konya, Dünya'nın en büyük tarihi ve kültürel enstümanı ama bunu çalmasını bilen çok az sanatçı var" dedi.
Konya'da daha nitelikli bir turizm çevresi ve turizm profesyonelleri arası daha sağlıklı ve koordine bir iletişim hedefiyle topluluk olarak etkinliklerine devam edeceklerini de belirten Mayda, Panelistlere ve katılımcılara teşekkür etti.