Türk Eğitim-Sen Konya;UCUBE PERFORMANS SİSTEMİNİ KÖKTEN REDDEDİYORUZ
Türk Eğitim-Sen Konya;UCUBE PERFORMANS SİSTEMİNİ KÖKTEN REDDEDİYORUZ"
Türk Eğitim-sen Konya 2 Nolu Şube Başkanı Veli Doğrul ", MEB'in öğretmenlere performans değerlendirmesi için 12 ilde pilot uygulama yapacağına dair bir yazıyı valiliklere gönderdiğini söyleyerek bunun kaosun ayak sesi olacağını ve"Öğretmen performansı sadece öğretmen bilgisi ya da sadece öğrenci başarısı ile ölçülebilecek bir şey değildir. Bu iddia dahi edilemez." dedi.
Bir öğretmenin eğitim öğretim performansını ölçmek için önce bunu ölçebilecek donanıma sahip olmak gerektiğini belirten Başkan Doğrul; " "MEB tarafından 12 ilde performans değerlendirmesi için pilot uygulama yapılacağı belirtilmektedir. Bu kaosun ayak sesidir. Güya bu yöntemle yöneticilerin, velilerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin birbirine not vermesiyle öğretmenlerin performansı hesap edilecekmiş. MEB bunu, şuan pilot uygulama olarak başlatsa da, çıkarılan strateji belgesine dayanan sistem MEB bünyesinde ciddi sıkıntılar yaratacaktır. Bir öğretmenin eğitim öğretimdeki performansını ölçmek için önce bunu ölçebilecek donanıma sahip olmak gerekir. Bu donanım kimde var? Ayrıca öğretmenlerin başarısı ya da başarısızlığı bir tek parametreye bağlı değildir. Başarı çevresel etkenlerle birlikte düşünülmelidir. Burada öğretmenin başarısı, öğrenci başarısı ile ölçülecekse, aile, kültürel çevre öğretmen etkisini doğrudan etkileyen önemdedir. Öğretmen performansı sadece öğretmen bilgisi ya da sadece öğrenci başarısı ile ölçülebilecek bir şey değildir. Bu iddia dahi edilemez. Kaldı ki, adam gibi bir yönetici atama sistemi kurgulayamayan, yurt sathında belli düzeyde bir eğitimi dahi başaramayanlar ne yapmaktadırlar?
MEB öğretmenler arasında torpili dahi önlemekten uzak bir anlayışla öğretmenin hangi performansını ölçme iddiasında bulunabilir? Akla zarar! Siz önce öğretmeni ne yaparım da daha huzurlu kılarım, motivasyonlarını artırırım diye düşünün ve önce MEB'in performansı kaygısına düşün.
Buradan tüm üyelerimize duyuruyorum, öğretmeni birbirine hasım yapacak bu performans oyununu biz oynamayacağız. Gerekirse eylem kararı alırız. Pilot uygulamanın genişlemesi halinde, meslektaşıma performans notu vermiyorum, ya da meslektaşımın performansı 100'dür eylemi yaparız. Bu anlamsız, Türk milli eğitimine hiç bir yararı olmayan, öğretmeni öğrenciye değerlendiren ucube performans sistemini kökünden reddediyoruz." Dedi.
Türk Eğitim-sen Konya 2 Nolu Şube Başkanı Veli Doğrul ", MEB'in öğretmenlere performans değerlendirmesi için 12 ilde pilot uygulama yapacağına dair bir yazıyı valiliklere gönderdiğini söyleyerek bunun kaosun ayak sesi olacağını ve"Öğretmen performansı sadece öğretmen bilgisi ya da sadece öğrenci başarısı ile ölçülebilecek bir şey değildir. Bu iddia dahi edilemez." dedi.
Bir öğretmenin eğitim öğretim performansını ölçmek için önce bunu ölçebilecek donanıma sahip olmak gerektiğini belirten Başkan Doğrul; " "MEB tarafından 12 ilde performans değerlendirmesi için pilot uygulama yapılacağı belirtilmektedir. Bu kaosun ayak sesidir. Güya bu yöntemle yöneticilerin, velilerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin birbirine not vermesiyle öğretmenlerin performansı hesap edilecekmiş. MEB bunu, şuan pilot uygulama olarak başlatsa da, çıkarılan strateji belgesine dayanan sistem MEB bünyesinde ciddi sıkıntılar yaratacaktır. Bir öğretmenin eğitim öğretimdeki performansını ölçmek için önce bunu ölçebilecek donanıma sahip olmak gerekir. Bu donanım kimde var? Ayrıca öğretmenlerin başarısı ya da başarısızlığı bir tek parametreye bağlı değildir. Başarı çevresel etkenlerle birlikte düşünülmelidir. Burada öğretmenin başarısı, öğrenci başarısı ile ölçülecekse, aile, kültürel çevre öğretmen etkisini doğrudan etkileyen önemdedir. Öğretmen performansı sadece öğretmen bilgisi ya da sadece öğrenci başarısı ile ölçülebilecek bir şey değildir. Bu iddia dahi edilemez. Kaldı ki, adam gibi bir yönetici atama sistemi kurgulayamayan, yurt sathında belli düzeyde bir eğitimi dahi başaramayanlar ne yapmaktadırlar?
MEB öğretmenler arasında torpili dahi önlemekten uzak bir anlayışla öğretmenin hangi performansını ölçme iddiasında bulunabilir? Akla zarar! Siz önce öğretmeni ne yaparım da daha huzurlu kılarım, motivasyonlarını artırırım diye düşünün ve önce MEB'in performansı kaygısına düşün.
Buradan tüm üyelerimize duyuruyorum, öğretmeni birbirine hasım yapacak bu performans oyununu biz oynamayacağız. Gerekirse eylem kararı alırız. Pilot uygulamanın genişlemesi halinde, meslektaşıma performans notu vermiyorum, ya da meslektaşımın performansı 100'dür eylemi yaparız. Bu anlamsız, Türk milli eğitimine hiç bir yararı olmayan, öğretmeni öğrenciye değerlendiren ucube performans sistemini kökünden reddediyoruz." Dedi.